Frequently Asked Questions Extra

Waarom word ik toch maar niet geselecteerd?
Hoog scorend op de Top Tien veel gestelde vragen: "Waarom word ik niet geselecteerd?" Daarom in deze Insite een kleine selectie van prangende vragen en verhelderende antwoorden. Warm aanbevolen voor iedereen die zich beter in de schijnwerpers wil plaatsen.

# Vraag: Hoe weet ik dat mijn reactie op een opdracht is aangekomen?
• Antwoord: Als je via de website reageert op een opdracht, gebeuren er 2 zaken: A. Je ontvangt direct een email ter bevestiging met een kopie van jouw motivatie en het ingevoerde uurtarief.
B. De mogelijkheid om te reageren verdwijnt uit jouw opdrachtmonitor. ls dit niet gebeurd? Probeer het dan nog een keer. Tip: Schrijf je motivatie vooraf in 'Word'; dan kun je gemakkelijk copy/pasten.

# Vraag: Ik ben uitgenodigd om te reageren op 'AssignmentXYZ'. Ik zie de mogelijkheid om te reageren echter niet in mijn opdrachtmonitor staan.
• Antwoord: deze opdracht is, al dan niet voor de officiële deadline, afgesloten. Je kunt niet meer reageren. De standaard deadline is 1 week na plaatsing. Doorgaans wordt er echter al binnen 48 uur een eerste selectie gemaakt door dotConnect en/of de opdrachtgever. (Dat staat soms expliciet vermeld in de opdrachtomschrijving). Dus luidt ons advies: "Zo snel mogelijk reageren op een opdracht, als je geïnteresseerd en beschikbaar bent.

# Vraag: Ik heb een compleet profiel aangemaakt. Waarom ontvang ik nooit een uitnodiging om te reageren op een opdracht?
• Antwoord: Op deze vraag zijn drie antwoorden mogelijk:
A. Er worden op dotConnect simpelweg geen (voor jou) passende opdrachten geplaatst. Of in ieder geval niet sinds jij staat ingeschreven.
B. Check je spambox. Op onze website kan je zien hoe vaak je voor opdrachten bent uitgenodigd. In de opdrachtmonitor bij jouw 'persoonlijke statistieken' staat vermeld hoeveel succesvolle matches er zijn geweest met jouw profiel. Als er matches waren, dan is er een uitnodiging via de e-mail aan je gestuurd. Soms verdwijnt deze geautomatiseerde email in de spambox (je kan daar het domein '@dotconnect.nl' daarom het beste als vriendelijk aanmerken).
C. Check of de instellingen van jouw profiel goed staan ingesteld. Je bepaalt zèlf voor welke opdrachten je wel/niet wordt uitgenodigd.

# Vraag: Wat voor invloed hebben de instellingen van mijn persoonlijk profiel op de selectie?
• Antwoord: Bijvoorbeeld het door jou ingestelde minimum en maximum uurtarief bepalen de selectie van de opdrachten. Bijvoorbeeld: Staat je minimum uurtarief op € 100, dan wordt je niet uitgenodigd voor opdrachten met een maximum bandbreedte van € 90 per uur.
Dat geldt ook voor je inzetbaarheid. Bijvoorbeeld: Staat die op 3 dagen, dan word je niet uitgenodigd voor opdrachten waar een inzet van 4 dagen gewenst is. Dat geldt ook voor de relevante functietitels.
Ons advies. Klik alle voor jou relevante functietitels aan. Per opdracht kun je altijd nog beslissen of je reageert.

# Vraag: moet ik van het door mij ingevoerde uurtarief nog iets afdragen aan dotConnect? 
• Antwoord: Dat hangt er van af. Is de opdracht door dotConnect zelf geplaatst dan kom je met dotConnect een uurtarief overeen dat je voor die opdracht ontvangt.
Is de opdracht rechtstreeks door een opdrachtgever geplaatst bij dotConnect, dan doe je ook rechtstreeks zaken met de opdrachtgever, tot en met de contractuele afhandeling. dotConnect krijgt geen marge op de opdracht, waardoor je waarschijnlijk een hoger tarief kan realiseren. Als tegenprestatie vraagt dotConnect een éénmalige vergoeding van 10x het uurtarief dat je realiseert.

# Vraag: ik reageer vaak op de opdrachten van dotConnect maar wordt nooit geselecteerd, hoe komt dit?
• Antwoord: een zogenaamde '100%-match' via ons systeem betekent niet automatisch dat je de gedroomde kandidaat bent. Het is 'slechts' een voorselectie o.b.v. geselecteerde variabelen. Enkele reden waarom je niet wordt geselecteerd kunnen zijn:

  • Je werkervaring in je profiel is niet actueel of niet compleet (opleidingen, relevante cursussen, werkervaring: zowel interim als loondienst).
  • De vereiste ervaring voor de opdracht is niet terug te vinden in jouw dotConnect-profiel: gebruik de mogelijk om jouw profiel toe te spitsen op de opdracht.
  • De motivatie om je kandidatuur te onderbouwen sluit onvoldoende aan bij de vraagstelling voor de opdracht.

 

Dit waren enkele recente vragen die we met enige regelmaat ontvangen. Meer informatie over onze werkwijze kun je ook vinden bij de veelgestelde vragen.

Terug